*اتاق تعاون فارس برای توزیع کالاهای اساسی به میدان آمد 

اتاق-تعاون-فارس-برای-توزیع-کالاهای-اساسی-به-میدان-آمد

*اتاق تعاون فارس برای توزیع کالاهای اساسی به میدان آمد

* آغاز توزیع برنج، روغن و مرغ از طریق شرکت تعاونی مصرف در فارس کلید خورد

دبیر اتاق تعاون فارس گفت: شبکه تعاونی مصرف استان  با هدف توزیع هر چه بهتر اقلام اساسی مورد نیاز مردم به میدان آمده و از امروز توزیع گسترده این اقلام از طریق شرکتهای تعاونی مصرف آغاز شده است.
مجتبی محلاتی اظهار داشت: در این راستا و با توجه به معضلات موجود در توزیع مرغ، برنج و روغن خوراکی، از امروز در کنار توزیع تمامی اقلام مورد نیاز شهروندان، توزیع این سه قلم کالای اساسی از طریق شرکتهای تعاونی مصرف استان فارس با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار آغاز شده است.
وی بیان داشت: نرخ این اقلام بر اساس اعلام روزانه ستاد تنظیم بازار تعیین خواهد شد و اقلام مذکور بر اساس نرخ مصوب بدون هیچگونه افزایش قیمتی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.
دبیر اتاق تعاون استان فارس با بیان اینکه این امر در راستای اجرای سیاست های اقتصادی و با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی به عموم مصرف کنندگان و حضور در کنار سایر بخش ها برای کمک به امر توزیع اقلام اساسی، اتفاق می افتد،ادامه داد: توزیع کالاهای اساسی با نرخ مصوب تا زمان تعدیل قیمت در بازار و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا کالاهای اساسی ادامه خواهد داشت و قطعا این اتفاق باعث از بین رفتن صفهای طولانی جلوی فروشگاههای بزرگ خواهد شد.
محلاتی خاطرنشان کرد در چند مدت اخیر شاهد صفوف طولانی مردم برای تهیه و خرید کالاهای اساسی هستیم که این امر موجب اخلال در نظام توزیع شده و حتی بالارفتن تقاضا باعث افزایش قیمت نیز شده است.
وی با بیان این که این وضعیت، شیوع کرونا را قطعاً افزایش خواهد داد و سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت ابراز امیدواری کرد: با توجه به گسترده بودن شبکه توزیع تعاونی های مصرف در شهرها و مناطق مختلف استان، توزیع کالا از طریق این شبکه، ضمن ایجاد توازن در توزیع کالاها، موجب از بین رفتن صف های طولانی و توزیع هر چه بهتر اقلام مورد نیاز مردم نیز خواهد شد.
محلاتی با تاکید بر اینکه، توزیع این اقلام با نظارت کامل از سوی اتاق تعاون استان همراه خواهد بود ادامه داد: علاوه بر آن سازمان صمت نیز با استفاده از سامانه تجاری خود بر توزیع کالاهای اساسی توسط شبکههای تعاونی مصرف نظارت خواهد داشت.
دبیراتاق تعاون استان فارس با تقدیر از تلاش مجموعه استانداری فارس و به خصوص معاونت اقتصادی استانداری برای اضافه کردن شرکتهای تعاونی مصرف به شبکه توزیع کالاهای اساسی گفت: شبکه تعاونیهای مصرف در دوران جنگ نیز کارنامه بسیار خوبی برای توزیع اقلام اساسی از خود برجای گذاشتند به گونهای که در بهبوهه جنگ تحمیلی،  کمبودی در تامین کالاهای اساسی به وجود نیامد.
وی با تاکید بر آنکه شبکه تعاونی های مصرف می تواند ضمن تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم موجب تعدیل قیمت ها و رساندن کالا به دست مصرف کننده با قیمت واقعی شود اظهار داشت: هیچ شبکه ای در کشور همچون شبکه تعاونی فارس از چنین قدرتی برخوردار نیست.
محلاتی با تاکید براینکه شبکه های تعاونی مصرف بهترین و مناسب ترین راهکار برای توزیع کالاهای مورد نیاز مردم است اظهار داشت: چنانچه شرکتهای تعاونی تقویت شوند خدماتی ارائه خواهند داد که هیچگاه در کشور شاهد اخلال در نظام توزیع نخواهیم بود.

0 نظر

برای ثبت نظرات با نام کاربر خود وارد سایت شوید