جلسه شورای هماهنگی منطقه ۴ اتاق‌های تعاون کشور در شیراز برگزار شد

جلسه-شورای-هماهنگی-منطقه-۴-اتاق-های-تعاون-کشور-در-شیراز-برگزار-شد

نشست  شورای هماهنگی منطقه ۴ از مناطق شش گانه اتاق های تعاون کشور در استان فارس با حضور سرپرست معاونت امور استانها و اتحادیه ها، سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار و روسای اتاق های تعاون ۵ استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، مرتضی رخیصی سرپرست معاونت امور استانها و اتحادیه با بیان این مطلب گفت: شورای منطقه ۴ اتاق های تعاون کشور با حضور روسای اتاق های تعاون فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در اتاق تعاون فارس و به منظور هم افزایی و اشتراک تجربیات و برنامه ریزی در راستای رونق و توسعه تعاون استانها، برگزار شد.

وی ادامه داد: روسای اتاق های تعاون منطقه ۴ شورای مناطق، گزارش مبسوطی از عمکرد و روند فعالیت های اتاق تعاون استان ارائه کردند. رخیصی گفت: موضوع تصدی گری از مهمترین محورهای این جلسه بود که مطابق ماده ۷۳ قانون بخش تعاون، ادارات تعاون استان ها باید وظیفه حاکمیتی و امور تصدی گری نظیر آموزش، ثبت تغییرات را به اتاق های تعاون استان ها واگذار کنند. وی افزود: با همکاری برخی ادارات تعاون استانها، این تعامل با اتاق های تعاون استان صورت گرفته است که بستری مناسبی به جهت ارائه خدمات به شرکت های تعاونی و گسترش ارتباط بین بخشی فراهم می سازد.

سرپرست معاونت امور استان ها و اتحادیه های اتاق تعاون ایران ابراز داشت: تهیه برنامه اقتصادی برای شرکت های تعاونی در قالب همایش های منطقه ای، اردوهای اقتصادی و بازدید ها از دیگر محورهای این نشست بود.

وی گفت: رایزنی و تعامل برای برگزاری یا حضور در نمایشگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر و امارات همچنین ارتباط با این کشورها به ویژه کشور عمان در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد دبیرخانه مشترکی با مسئولیت اتاق تعاون بوشهر تشکیل و برنامه ریزی، هماهنگی بیشتر فیما بین اتاق های تعاون سراسر کشور را در دستور کار قرار دهد.

رخیصی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان های منطقه ۴ از استان های فعال در حوزه صنایع دستی هستند، تشکیل یک تشکل با هدف تامین نیاز فعالان اقتصادی این حوزه و صادرات از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، نبود بانک اطلاعاتی بخش تعاون در استان ها همچنین نبود سازوکار قانونی در خصوص ارتباط شرکت های تعاونی با اتاق های تعاون استان ها از عمده ترین مشکلات مطروحه در این نشست بود.