نشست مشترک هیات رئیسه اتاق تعاون فارس با معاون امور تعاون وزارتخانه

نشست-مشترک-هیات-رئیسه-اتاق-تعاون-فارس-با-معاون-امور-تعاون-وزارتخانه

نائب رئیس اتاق تعاون استان فارس با اشاره به عملکرد این اتاق در نشست مشترک با معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی دوسال گذشته در حوزه مسکن یک برنامهریزی خاصی انجام شد، تمام مشکلات حوزه مسکن توسط اتاق احصا و طبقه بندی شد بر اساس بررسی های انجام شده ۸۱ درصد از تعاونیهای مسکن به هدف خود در برنامههای خود رسیده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، مجتبی محلاتی نائب رئیس اتاق تعاون استان فارس بیان داشت: در نشست مشترک هیات رییسه اتاق تعاون فارس و جمعی از نمایندگان اتحادیه های تعاونی فارس با معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گزارش مبسوطی از عملکرد اتاق تعاون استان مطرح و مهمترین چالش ها طرح و بررسی شد.

وی گفت: اتاق تعاون استان فارس از سال ۱۳۷۲ تاسیس شد که جز اولین اتاق های کشور  بود که راه اندازی شد و  در حال حاضر حدود ۶ هزار تعاونی در قالب بیش از یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر به غیر از سهام عدالت زیر مجموعه در حال فعالیت است.

محلاتی افزود: با همت و تلاش  اتحادیه های زیر مجموعه، اتاق تعاون در چهار سال گذشته به عنوان برترین اتاق کشور معرفی شده است که دو سال در حوزه هم وزارت کشور و هم اتاق تعاون کشور و چهار سال در اتاق ایران به عنوان برترین اتاق کشور معرفی شد.

وی ادامه داد: عمدتاً درآمد اتاق از مراحل صادرات و فعالیت در حوزه کمیسیونها تامین می شود  همچنین ارائه خدمات مشاوره ای نظیر مشاوره حسابرسی و حسابداری از دیگر فعالیت های اتاق است و نیروهای اتاق در راستای سیاست های اداره کل در حوزه نظارت به اداره کل کمک می کنند و در کمیسیون نظارت اتاق که متشکل از سه یار اتاق، اداره و اتحادیه می باشد و تلاش می کنیم با تشکیل یک مثلث اتحادیهها و تعاونیها را به سمت آموزش برده و حوزه آموزش دهی اتاق را فعال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته در حوزه مسکن یک برنامهریزی خاصی انجام شد، تمام مشکلات حوزه مسکن توسط اتاق احصا و طبقه بندی شد بر اساس بررسی های انجام شده ۸۱ درصد از تعاونیهای مسکن به هدف خود در برنامههای خود رسیده اند، تنها ۱۹ درصد از آنها انحراف داشتند.

رئیس اتاق تعاون فارس تصریح کرد در حوزه مسکن کتابی تدوین شد و کلیه مشکلات مسکن اصلاح شده است که به طور خاص در حوزه مسکن نسخه های شفا بخشی دارد.

وی گفت: در سال گذشته کمیسیون مصرف اتاق به صورت مستقل خریدهای خود را از نمایشگاه گلفود دبی با کشورهای هند و پاکستان انجام دادند و برای کلیه تعاونی های مصرف این روش را در خرید برنج انجام شد که کاملا موفق بود.

در این نشست، مهدی مسکنی معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت : حاکمیت باید مطالبات تعاونیها و اتحادیهها و تعاونگران را به نوعی پیگیری کنند و به نتیجه برسانند.

مسکنی در ادامه افزود: ما در بخش تعاون سال گذشته خیلی در بخش های مختلف مشورت کردیم و بین ما و اتاق تعاون الحمدالله امروز یک هم افزایی خوبی بین دولت و مردم وجود دارد که علت آن رویکرد خوب دولت سیزدهم میباشد که یک دولت مردمی میباشد. مردم ۳ رکن دارند که اولین رکن آنها اقتصاد میباشد که اقتصاد مردم یعنی تعاون و ما با همین تعبیر و با همین استدلال توانستیم جلسه پیگیری سند توسعه تعاون را بعد از ده سال توسط رئیس جمهور با حضور وزرا پیگیری کنیم، سندی که ده سال زمین مانده بود کسی آن را دنبال نمیکرد. دولت نیاز به توجه کردن مسئولین و مدیران دارد.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتقاد من به عنوان کسی که در بخش دولتی متولی بخش تعاون است انتخاب راهبرد میباشد، گاهی اوقات راهبرد اقناعی و گاهی راهبرد استدلالی و استنتاجی گاهی راهبرد در قانونگذاری و گاهی هم در احکام اولیه است. کشور تعاون و سیاستهای کلی، سیاست برنامه و قانون دارد. امروز ما برای تثبیت اقتصاد مردمی در جنگ هستیم.